Поширеними є три шляхи виготовлення фанерних складових поперечного набору яхти- шпангоутів.
Сучасний метод- найпростіший і не потребує значних зусиль і затрат часу. Задаєте певному типу обладнання програму дій в визначеному форматі, вкладаєте на розкрійний стіл лист фанери.., а далі справа техніки. Чи то фрезеруванням, чи то випалюванням, але на виході ви отримуєте вирізану одиницю набору майбутньої яхти.
Наступний шлях мало чим відрізняється від попереднього за винятком фінальної стадії. На початку ви отримуєте паперові викройки шпангоутів в натуральну величину, якимось чином копіюєте їх на поверхню листка фанери після чого вирізаєте деталь зручним для Вас способом.
І третій метод- назву його класичний- для окремої складової поперечного набору на окремому фанерному листі, постійно звіряючись з даними таблиці плазових ординат, викреслюємо вручну! контур майбутнього шпангоута, який, на наступному етапі, власноруч вирізаємо наявним електро-, або ручним інструментом. Власне цей шлях був обраний мною для досягнення кінцевої мети- переведення листів фанери форматом 1525х 3050 мм в елементи поперечного набору яхти Catboat 16.
Дещо візуалізую описаний процес. Є лист фанери, є який- неякий вимірювально креслярський інструмент і є таблиця з плазовими ординатами.
Розмічаю, для зручності і на вимогу таблиці, гратку з певним кроком. Нижній торець фанерного листа, умовно, вважаю т. з. осьовою лінією (ОЛ). Все, що є паралельне цій лінії ділить човен на ватерлінії (ВЛ), а те, що є перпендикулярне- є лініями батоксів.
Координати точок...
За допомогою гнучкої рейки відмальовую криві дотичні до формоутворюючих точок.
|